Warmte!! - Reisverslag uit Accra, Ghana van jeroen biere - WaarBenJij.nu Warmte!! - Reisverslag uit Accra, Ghana van jeroen biere - WaarBenJij.nu

Warmte!!

Door: jeroenbiere

Blijf op de hoogte en volg jeroen

16 Januari 2011 | Ghana, Accra

Heey allemaal

Op dit moment zit ik in de zon bruin te worden terweil jullie alemaal hard aan het werk zijn, wat een heerlijk gevoel!!
Het is hier echt geweldig, al mis ik sommige dingen van thuis natuurlijk wel.
De dagen beginnen voor mijn doen hier best wel vroeg.(meestal al rond half 8)
Dan eerst de oudere kinderen klaar maken voor school, dan houden we alleen de kleintjes nog over wat wel lekr rustig is. Dan ga ik wat ondernemen ik ben afgelopen week bijvoorbeeld naar de markt in techaman geweest Echt gigantisch ik denk groter dan 8 voetbalvelden. Ik was samen met bonnie, die heeft denk ik wel 20 aanzoeken gehad. En iedereen schreeuwde OBRUNIOBRUNI (blanke) dus wij weer terug schreeuwen OBIBINIOBIBINI (zwarte). Het was echt te druk maar wel heel leuk verder heb ik hier op het terein bedjes kastjes en dergelijke gerepareerd. Verder een stukje verzorging Akuja (het meisje met een grote beenwond) de wond schoonmaken en verbinden. Het is echt niet te beschrijven hoe mooi het hier is alles in zonnig iedereen is zo vriendelijk. Het is heel maf of te zien hoe weinig mensen hier hebben. Ik pin 200 euro (400cedi) niet beseffende dat dat 8 maanden loon in Ghana is.
Ik heb een aantal fotos bij gevoegd zodat jullie een beetje kunnen zien hoe het hier is. Het lichaampje van het overleden kindje is opgehaald door de familie. Al willen jullie niet weten hoe. Ik dacht die ouders komen de volgende dag met een kistje. Maar nee, we konden ze pas na 5 dagen bereiken. Toen kwamen ze aan met een kartonnen doos waar ze het lichaampje in legde en toen op de pick-up. Ik moet wel wennen dat iedereen daar zo koel over is. Op het weeshuis begin ik iedereens naam eindelijk een beetje te kennen de verpleegers en bewaakers zijn heel aardig.Het eten is hier ook erg goed we hebben voor de vrijwilligers een apparte kok en die kan erg goed koken. Voor de genen die het verbaasd, nee ik ben no steeds iet ziek geworden haha. Manon Arjan en Mozes zijn ondertussen vertroken. Wel zijn de oom en tante van Dorien er bij gekomen hele aardige mensen Bonnie was ziek deze week en ze kreeg een aantal vreemde drankjes en pillen ik vraag me af of ze er beter of slechter van is geworden haha. Maar goed de verplegers doen hun best. Ik heb ook lokaal eten gehad, dat heb ik de volgende ochtend gemerkt die pepers branden dwars door je heen haha. Alles is wel echt heel goedkoop. Dus dat is mooi meegenomen. Vanavond ben ik naar een dans en zang uitvoering geweest van de school waar de kinderen op zaten echt heel mooi het duurde me alleen te lang dus we zijn halverwege weg gegaan.
Dus al met al gaat het prima en ik geniet er echt van.
Wacht maar tot ik terug ben hoe bruin ik wel niet ben!!!!
Ik mis jullie allemaal en ik hoop dat met jullie alles goed is.
Iedereen die een stukje in de boekjes had geschreven, bedankt heel leuk allemaal.
Mam pap en Joost ik bel deze week weer.
En een kus voor Esmee
Liefs Jeroen

  • 16 Januari 2011 - 21:14

    Arjen, Ingrid, Joost:

    ha leuk, we hoopten al dat je vanavond weer in het hotel zou zijn. leuk dat je foto's hebt meegestuurd. Wat een enorme markt ! en wat verkopen ze daar nu eigenlijk bij dat kraampje? Op die foto zie je anders helemaal niet zo bruin hoor...
    groetjes

  • 16 Januari 2011 - 21:20

    Ingrid:

    ha nog meer foto's! wat een schattige kindjes en daar achterin die auto is natuurlijk precies iets voor jou...
    liefs

  • 16 Januari 2011 - 21:23

    Dorith:

    Hee Jeroen!
    Dit klinkt allemaal SUPER! Leuk om alles zo in detail te lezen, de fotos ook leuk om te zien! Ik ga nog even 2 weekjes in spanning afwachten en dan mag je de koffie voor mij klaar gaan zetten hoop ik! Groetjes daar en geniet er van he! Xxx

  • 16 Januari 2011 - 21:29

    Nephele:

    Jeroen!!!
    wat supervet allemaal.
    Ik zit stikjarloers achter mijn boeken haha!
    veel plezier nog!!!

  • 16 Januari 2011 - 21:30

    Esmée:

    Haaaaai schat!
    Leuk dat je er weer een verslag op hebt gezet, het is fijn om te lezen dat je je al zo thuis voelt daarzo! En wat een leuke foto's, nu kan ik me er tenminste iets van voorstellen hoe het er uit ziet! En je bent zoals je ouders en broertje zeggen nog helemaal niet zo bruin hooor haha!

    Kus terug!

  • 16 Januari 2011 - 21:38

    Oma:

    wat leuk dit berichtje van jou en vooral die foto's \\\\\\\fijn dat je het naar je zin heb.Ik mis je ook ,maar de tijd gaat snel, dus geniet !!

  • 16 Januari 2011 - 21:45

    Esmée:

    Ps ik mis je :(

  • 16 Januari 2011 - 22:01

    Anouk:

    Wauuuuw jorina wat een super leuk verhaal, en die kindjes vet schattig! Volgens mij heb je het goed naar je zin daar :) veel plezier nog daar en ik ben het eens met esmee echt bruin ben je nog niet hoor hahaha. Nou dikke kus en veel plezier nog:D xx

  • 16 Januari 2011 - 22:17

    Seth:

    klinkt vet daar man
    kan je die zon niet effe hierheen sturen ofzo:P
    veel plezier daar kerel
    xx

  • 16 Januari 2011 - 22:38

    Marieke Dijkers:

    Hey Jeroen,

    Ik heb je site gevonden, hoera! Heerlijk om je verhalen te lezen, het is allemaal zo bekend! Ik kan niet wachten om ook te gaan, het aftellen is volop bezig!

    Geef je Mabena een hele dikke knuf van mij en blijf je ondertussen vooral je site bijhouden zodat ik in Ghana sfeer kan raken?

    Heel veel groetjes en tot gauw,

    Marieke

  • 17 Januari 2011 - 14:57

    Eline En Esther :

    Ziet er goed uit allemaal! Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Zorg maar goed voor die kindjes en geniet ervan.

  • 17 Januari 2011 - 16:58

    Jennifer:

    hé jeroen, ontzettend tof dat je het er zo leuk hebt! we wachten met spanning op je volgende verslag!
    gr, Michiel Yolande Victor en Jennifer

  • 17 Januari 2011 - 16:59

    Huub:

    Dude, AWESOME
    veel plezier nog (H)

  • 17 Januari 2011 - 18:47

    Trees:

    Jeroen, reuze interessant om te lezen wat je allemaal meemaakt, ik zou wel eens bij je om het hoekje willen kijken.
    Goed dat je beseft dat niet alles vanzelfsprekend is. Leuk dat je wat foto's meestuurt, het is toch wat anders dan de middentuin van centraal wonen.
    Ben je al lekkere vette insecten tegengekomen? Die gedijen daar in de warmte namelijk veel beter dan bij ons.
    Hou je haaks. Groeten

  • 18 Januari 2011 - 08:05

    Sabine En Saraa:

    heee jeroen,
    aah wat een leuk verhaal..
    goh wat anders met het overleden meisje, was zeker moeilijk om mee te maken.
    we zijn wel jaloers op het lekkere weer ;)
    verder leuke fotos en een foto van een klein babytje was echt cutee..

    liefs
    sabine en sara

  • 19 Januari 2011 - 10:32

    Harm En Gerrie:

    hallo jeroen hier even een berichtje uit het verre peize we hebben ons even aangemeld om jou nieuwsbrief te ontvangen en zo kunnen weij jou volgen in ghana we hebben jou riesverslag gelezen en en de foto's bekeken ziet er g erg leuk uit en wij vinden wel dat je al behooooorlijk bruin bent hoor groetje oom harm en tante gerrie p.s groetjes en lfs van oma alie die hier op bezoek is.

  • 22 Januari 2011 - 08:35

    Hermien:

    Hallo Jeroen,
    Wat ziet het er geweldig uit daar bij jou.
    Geniet maar van het mooie weer want hier zouden we het liefst en winterslaap houden. Gelukkig gaan Oma en ik volgende week ook naar de zon.Geniet maar lekker van de schattige kindertjes.Hermien

  • 24 Januari 2011 - 09:11

    Lonneke:

    Hoi Jeroen, zelf net terug in het grijze koude Nederland vanuit het warme Bonaire (ik heb op Schiphol nog even rondgekeken of ik jullie zag, maar wist natuurlijk niet de naam van het vliegveld in Ghana) zag ik je verslagje met foto op het prikbord in Centraal Wonen hangen. Leuk om te lezen wat je doet!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Accra

jeroen

Actief sinds 09 Nov. 2010
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 31272

Voorgaande reizen:

03 Februari 2015 - 10 Juli 2015

Een half jaar Indonesie!

07 Januari 2011 - 11 April 2011

Ghana

Landen bezocht: