das pech phone weg - Reisverslag uit Accra, Ghana van jeroen biere - WaarBenJij.nu das pech phone weg - Reisverslag uit Accra, Ghana van jeroen biere - WaarBenJij.nu

das pech phone weg

Door: jeroenbiere

Blijf op de hoogte en volg jeroen

13 Februari 2011 | Ghana, Accra

heey allemaal

De weken vliegen echt voorbij in dit warme land.
En als ik dan hoor dat in Nederland regent en koud is lach ik jullie stiekem allemaal uit!
Als we weer eens een kokosnoot door een rietje (speciaal gekocht) leegdrinken.
Deze week begon lekr rustig we hebben de badkamer van de jongens geverfd. Alles is hier onder groen en boven crème, we hebben het groene opgehoogd zodat die lekr vieze handjes er niet op kwamen. En veel met de kindjes gespeeld. Sunyani begint echt een beetje als thuis te voelen, mensen herkennen je ook altijd(niet zo gek als je de enige blanken bent) maar toch. Woensdag hebben we de oude knutselruimte leeggehaald en alles naar de nieuwe verplaatst de oude staan nu alleen nog de boeken en het buitenspeelgoed in. Woensdag is Dorith ook aangekomen, fenne en ik hebben haar opgehaald. Voor haar was alles natuurlijk helemaal nieuw, wel heel grappig want bedenkt ook weer hoe voor mij die eerste dagen waren. Ze zou eerst bij mij op de kamen komen maar het leek Mariette toch niet zon goed idee voor de kinderen dus die ligt nu bij bonnie op de kamer. We zijn die zelvde dag nog met haar naar town gegaan om een simkaart te halen. En hebben toen ook meteen de markt laten zien. Echt leuk om te zien dat zei zich overal net zo over verbaast als ik in de eerste dagen. Drinken uit een zakje water koude douche achter op de pickup met 100 km/uur iedereen die naar je kijkt en dat je voorrang hebt als je toetert.. En heb ik mijn blousjes opgehaald!! Ze hebben echt de meest verschrikkelijkste stof maar ze zijn wel grappig geworden er staat ook een op de fotos bij. Bij elkaar wel 18 cedi dat is 9 euro voor 2 op maat gemaakte blousjes. Dus als er ooit weer een foute party komt weet ik wat ik aan trek. Terug Dorith rond geleid Natuurlijk allemaal nieuw maar wel leuk om te doen je voelt je al bijna ervaren als je het een ander uitlegt haha. Volgens mij word het gezellig ze is heel energiek en opgewekt. Ik ga ook nog een week met haar reizen dus dat is wel gezellig. Vrijdag heb ik meer verf gehaald om de jongens badkamer en de babykamer te verven. En hebben Dorith en ik vlaggetjes opgehangen in de knutselruimte. De kinderen waren er blij mee en het zag er gezellig uit. Toen De pingpong tafel weer in elkaar gezet waar een muis uit sprong, toen bleek dat dorith het niet zo op beestjes heeft want die stond binnen 5 sec aan de andere kant van het plein. Maar helaas geen balletje dus het ging niet door. Donderdag belde de man van Solid (waar we de blousjes hadden laten maken) of we vrijdag met hem naar een dorpje wouden en daarna uit op vrijdag. Maar het dorpje ging niet door dus zijn we alleen savonds uit geweest. Nadat de dames (eindelijk) hun uitgaanskleren hadden gevonden haalde Daniel (de man van solid) ons op. Hij had echt een verschrikkelijke outfit aan een berenvel bond vest. In Nederland zou je er de kroeg niet mee inkomen haha. Hij nam ons eerst mee naar een barretje. Het was heel gezellig. Gewoon buiten met DJ. Toen ik naar de wc ging kwam je ook echt uit op een open veld dus ik dacht daar moet ik dan maar plassen bleek er aan je overkant een hokje te zijn. Oeps. De naam van de kroeg was ook echt in perfect engels. ‘’Stamford brige nite klub’’ Maar goed dat is Ghana. Daarna zijn we naar Tyco gegaan,de nacht club in sunyani. Echt heel mooi eerst bij een zwembad gezeten heel mooi verligt en daarna de club in. En toen bleken wij de enige te zijn die er waren hahaha. Dus zijn we eerst maar even in de loungeruimte gaan zitten. Met verschrikelijke banken kijk maar bij de fotos. Zo rond een uurtje of 12.15 begon het toch een beetje vol te lopen. Echt heel gek omdat iedereen zwart is herken je in het donker echt geen gezichten. Wel echt goeie muziek en heel gezellig. De dames werden overstroomd met jongens die tegen ze aan begonnen te rijden. Er waren ook vooral jongens in de club dus als er dan al dames waren en dan ook nog blank dan gaat het snel. Ze waren wel heel opdringerig dus dat was af en toe wel vervelend. Boven was een ruimte met pooltafel dus dat was wel gezellig. En toen begon er een jongen iets te dicht bij te komen dus ik dacht die gaat me proberen te beroven en ja hoor maar gelukig was ik er op tijd bij en kon ik het voorkomen, de eerste keer…. Een andere vent houd mn handen vast en de eerste pakt heel brutaal mn mobiel dus ik er achteraan maar een 3e geeft een elleboog in mn ribben. Toch had ik hem nog bijna volgens mij heb ik de mobiel in zijn handen kapot geslagen. Das beter dan dat hij hem had vond ik zelf dusja dat was een beetje jammer. De hele security er achter aan we hebben fotos van de gene die hem had gestolen toen ik naar fenne ging bleek die van haar ook gestolen te zijn. Nou iedereen was wel heel behulpzaam en Daniel voelde zich heel schuldig dat was wel heel sneu want hij kon er natuurlijk ook niks aan doen. Beetje domper op toch wel een hele gezellige avond ik moest toch echt even weten hoe het uitgaansleven hier was. En het was opzich wel leuk. Toen naar huis en nog even nagekletst De volgende Dag hebben we lekr met de kids gespeeld. En zijn we in de middag naar town geweest om een nieuwe simkaart te kopen en nieuwe mobiel. Maar natuurlijk was in mn paspoort vergeten dus geen simkaart voor mij. Wel een wackberry gekocht. Een hele neppen blackberry. Maar hij lijkt er verrekte veel op. In kan er mee internetten, tv kijken. En heeft dus eigelijk de zelvde opties als een echt blackberry alleen kan ik er ook mee tv kijken (gratis). Hij heeft alleen wel een antenne hahahaha. Maar ik ben er blij mee dus vanaf morgen ben ik pas weer te bereiken. Dus kort samen gevat het is hier zonnig gezellige mensen veel nieuwe indruken veel leuke dingen (en af entoe dus niet met mn mobiel) maar goed een blackberry voor 45 euro vind ik niet zo heel duur. Verder alle mensen zijn heel aardig en ik vermaak me prima. Esmee niet getreurd je zit al op 1/3 en pap mam en Joost nog maar 7 weken en dan kunnen jullie van het zelfde genieten. Veel liefs aan iedereen die het leest en blijf reacties zetten plies.

Liefs Jeroen

  • 13 Februari 2011 - 17:15

    Vissha:

    Haa jeroen,,

    zo te zien bevalt het je daar wel:)
    je moet niet te bruin terug komen anders worden we allemaal jaloers tis hier niet echt lekker weer ofzo haha:P
    ga zo door man!!:D

    grt,

    Marc

  • 13 Februari 2011 - 17:57

    Ingrid:

    ha, lezen net je verslag en zien nog nieuwe foto's verschijnen dus gauw even een stukje schrijven. We gaan net eten, voor de TV bij de voetbal. Vanmiddag zijn opa en oma hier geweest. Ze zouden nog proberen wat aan je te schcrijven.
    Lekker verhaal van die nachtclub. Lekkere binnenkomer voor Dorith! Ben benieuwd naar die wackberry (doet me aan die reclame denken) maar ik lees net bij Fenne dat hij geen geluid maakt. Handig.
    Nou woensdag gaan we onze prikken halen. Heb je al plannen voor die laatste week? Ik ben benieuwd.
    liefs, Ingrid

  • 13 Februari 2011 - 17:59

    Stef:

    Aii kut van je mobiel man, maarja niks meer aan te doen! Klinkt allemaal top:) Ik blijf je verslagen volgen, mis je wel met uitgaan Biere;)
    x

  • 13 Februari 2011 - 18:47

    Opa En Oma Biere:

    We hebben weer erg genoten van je uitgebreide verslag. Jammer van je mobiel, lijkt ons daarnaast ook een nare ervaring, zoals het gebeurd is. Berg je donderdag, als je naar Accra gaat, je spullen goed op?
    Wat het weer hier betreft: ook wij hebben deze week zeker wel een kwartier in de zon gezeten, hoor. (met truien aan...!) Verder is het alleen maar kil, grauw weer. Maar de eerste sneeuwklokjes beginnen te bloeien, er is nog hoop. Vandaag, zoals je van je moeder hebt kunnen lezen, bij je pa en ma en Joost op de koffie/lunch geweest. Heel gezellig.
    Liefs, O&O.

  • 13 Februari 2011 - 20:12

    Lotte:

    haaai jeroen! leuk om die verslagen te lezen. om jaloers van te worden. maar je doet iig goed werk daar! veel plezier nog en hou ons op de hoogte. we moeten toch een beetje afleiding hebben tijdens die lange regenachtige kutschooldagen haha.

    xxlotte (w)

  • 13 Februari 2011 - 20:30

    Joost:

    Jeroentje (L)

    hahahaha kon je weer niet op je spulletjes letten jongen :$ nee wel vervelend, gelukkig heb je nu een wackberry :P wij gaan woensdag onze prikjes halen en dan zien we jou alweer heel snel :D hier gaat verder ook alles goed, niet al te best weer maarja het is nederland he...
    ook nog even een nieuwje (je bent de eerste die het weet) het is net uit gegaan met Shanna.. ietsjes minder leuk maarja. Ga zo door en laat snel weer wat van je horen!

    Imissyou (L)

  • 13 Februari 2011 - 21:19

    Anja:

    Ha die Jeroen,
    Wat een zielig verhaal over dat kleine jongetje en wat een toestand met die mobieltjes!
    Ik was net van plan je deze week een keertje te bellen. Heb je met je nieuwe mobiel nog hetzelfde nummer? (misschien een onnozele vraag van je a-technische tante). En nog zo eentje: bekijk jij ook je gewone mail? Dan kan ik wat uitgebreider schrijven dan hier. Zet 'm op en pas goed op jezelf, want ik hoor wel dat het niet helemaal ongevaarlijk is!
    Liefs,
    Anja

  • 13 Februari 2011 - 21:41

    Pauline:

    Hahahahaha ik moest lachen toen ik over je wackberry las biertje, maar heel mooi dat je het leuk hebt daar!

    xxxx

  • 13 Februari 2011 - 21:43

    Esmée:

    Hai schattie!
    Ahh ik dacht, leuk dat je daar uit kunt gaan, word je mobiel gestolen :( gelukkig heb je nu een wackberry hahaha. En je had gelijk, je bent nu echt bruiner :) Nou ik hoop snel weer van je te horen, groetjes aan iedereen en voor jou een heeeele dikke kus

  • 13 Februari 2011 - 21:50

    Wesley:

    eey neefie,
    ik begrijp uit je mailtjes dat het goed met je gaat.
    hier gaat et ook prima.
    jammer van je mobiel maar als je terug bent moet ik egt die wackberry zien:P
    veel plezier nog in Ghana.

    Groetjes je grote neef:P

  • 14 Februari 2011 - 07:46

    Circe:

    geweldige bloes, Jeroen:D is die bondjas niet ook wat voor jou?
    veel plezier nog!:D (ik geloof dat ik nog steeds jaloers ben)

  • 15 Februari 2011 - 21:19

    Huub:

    hey jeroen,
    Ik weet dat dit heel erg subtiel van me is, maar ik heb gewoon geen idee wat ik moet typen. of ik type gewoon wat de rest ook typed: je lijkt je te vermaken en jammer van je telefoon man(meen ik echt), maarja das afgezaagd dus :

    Vette shirts :'D
    (haal er eentje voor me voor op texel, Please (A))

    gr
    Huub

  • 16 Februari 2011 - 09:03

    Trees:

    Hi Jeroen,

    Wat een bijzondere verhalen weer, er gebeurt daar elke dag wel wat, soms wat vervelends maar ja that's life zeggen de engelsen.
    Het bloesje is wel een beetje fout maar ik had erger verwacht gezien jouw beschrijving, aan de costa del sol kan ie best wel.
    Hoe is het met het jongetje afgelopen waar jij mee naar het ziekenhuis bent geweest? Ik hoop dat hij weer opgeknapt is.
    Nou geniet nog even lekker van alles waar maar van te genieten valt,succes.
    Hartelijke groet, Trees

  • 16 Februari 2011 - 09:49

    Anouk:

    Jeroennieeee!
    Wat kut van je telefoon, maar ja dat heeft iedereen natuurlijk al gezegt....
    ik weet eigenlijk ook niet zoveel te zeggen.. in ieder geval veeeel plezier (K)x

  • 21 Februari 2011 - 09:49

    Saraa:

    heeyy jeroen,,
    wat een grappig maar ook minder
    verhaaal...
    ik heb een echte blackberry,,
    kunnen we dan wel pingen??? :P
    hahaha...
    maaar ik lees snel je
    volgende berichtje weer..

    liefs Sara

  • 21 Februari 2011 - 12:06

    Flip:

    Hi Jeroen
    Er hing een artikel van je op het prikbord dus ik dacht laat ik eens kijken op je blog. Leuk verslag alleen jammer van je mobiel, maar zolang het daarbij blijft. Hier is het nu ontzettend koud dus je mist niks. Geniet van je reis en je werk en tot ziens . Groeten ook van An.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Accra

jeroen

Actief sinds 09 Nov. 2010
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 31269

Voorgaande reizen:

03 Februari 2015 - 10 Juli 2015

Een half jaar Indonesie!

07 Januari 2011 - 11 April 2011

Ghana

Landen bezocht: