Nou hier dan alsnog - Reisverslag uit Accra, Ghana van jeroen biere - WaarBenJij.nu Nou hier dan alsnog - Reisverslag uit Accra, Ghana van jeroen biere - WaarBenJij.nu

Nou hier dan alsnog

Door: jeroenbiere

Blijf op de hoogte en volg jeroen

06 Februari 2011 | Ghana, Accra

(deze is van vorige week)
Heey allemaal.

Ik hoorde dat de foto’s er de vorige keer niet op gekomen zijn.
Echt typisch Ghana dat het internet of juist de stroom er een aantal dagen uitligt. Maar goed hopelijk komen ze er deze keer goed op. Deze week was wel lekr rustig vooral veel op hanukka geweest en daar dingen gedaan. Ik merk wel dat je er door veranderd thuis mijn kamer opruimen de was doen of om 7 uur op kan je wel vergeten. Maar omdat je hier echt je eigen kamer hebt en je eigen dingen moet regelen gaat dat hier wel goed. (Dat jullie dat ooit nog eens van mij zouden horen he). We zijn deze week vooral bezig geweest om de snoezelruimte in te richten (kamer voor licht gehandicapte kinderen om tot rust te komen). Veel werk maar het is echt heel leuk geworden. Dorien is deze week vertrokken, wel heel appart want zei was de gene die alles een beetje wist en leiding kon geven. Maar het gaat ook zonder haar heel goed. Mariette belde heel leuk gesprek mee gehad, al mist ze het natuurlijk wel, ze vroeg of ik zin had om als de container naar Accra komt om die samen met Mozes te bekijken. Alles moet gecontroleerd worden dat er niks gejat word en dan met container naar hanukka. De container zit stampesvol met bedjes stoeltjes en alles was we hier goed kunnen gebruiken. Leek me leuk dus dat gaan we doen. Deze week verder nog een aantal keer geverfd bij het wctje bij de south ridge school. Maar de bouwvakkers zijn nog niet klaar met bouwen dus we kunnen het pas dinsdag afmaken. Ik dacht dat ik alle soorten eten nu wel zon beetje gehad had maar het blijkt dat er nog heel wat is, verse cacaobonen zit een soort slijmerig laagje over best zoet dus goed te eten. Bananen en kokosnoten zijn hier veeeel lekkerder en jam een soort ghaneese aardappel waar is toch niet zon fan van ben.
Verder ga ik met fenne een Hollandse spelletjes dag organiseren voor de kinderen met spijkerpoepen, zaklopen,balklopen, limbodansen en dat soort dingen we hebben de kinderen in 4 groepen verdeelld volgens mij gaat het leuk worden, akuya dat meisje met die beenwond gaat een heel stuk beter. Alleen toen we het vanochtend er af haalde was de wond weer iets verslechterd. We hadden een nieuw soort verband/ plijster gebruikt. En ik denk dat hij te weinig lucht heeft gekregen. Wat er nou straks gaat gebeuren als ze weer beter is weet ik eigenlijk niet maar dat zien we dan wel. En voor de gene die er benieuwd naar zijn ja het bier is hier best lekr! Dorith is geslaagd du die komt de 8e naar Ghana daar was is wel blij mee nog iemand van de zelfde leeftijd is wel fijn. Al had ze geloof ik geen geweldige cijfers ze heeft het wel gered. Voor mensen die zich afvragen als ik niet terug sms, het hele systeem is een grote puinzooi hiero. Ik heb een smsje van Esmee tot nu toe 88 keer binnengekregen en ik heb het gevoel dat de berichtjes die ik stuur niet aankomen. Dusja ik weet het ook niet. Wat ik denk ik buiten familie vrienden en Esmee het meeste mis is een warme douche, die dingen hier zijn steenkoud. Maar dat hoort erbij denk ik maar. Ik merk al dat ik lekr door aan het ratelen ben dus ik zal er maar eens een eind aan gaan maken. De tij vliegt hier voorbij en ik wil nog heeeel veel doen maar dat gaat allemaal lukken. Ik zal op het thuis front proosten hierzo. Ik hoop dat het allemaal goed gaat in dat koude landje daar. Ik ga nog even in de zon liggen.
Kuskus
Ps ik vind het heel leuk om al jullie reacties te lezen op de stukjes, mischien kunnen jullie er ook inzetten wat er in jullie leven gebeurd.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Accra

jeroen

Actief sinds 09 Nov. 2010
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 31268

Voorgaande reizen:

03 Februari 2015 - 10 Juli 2015

Een half jaar Indonesie!

07 Januari 2011 - 11 April 2011

Ghana

Landen bezocht: