Eerste week op Bali - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van jeroen biere - WaarBenJij.nu Eerste week op Bali - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van jeroen biere - WaarBenJij.nu

Eerste week op Bali

Door: Jeroen Biere

Blijf op de hoogte en volg jeroen

14 Februari 2015 | Indonesië, Ubud

Na vele verzoeken ben ik toch maar een blog gaan maken om jullie een beetje op de hoogte te houden van mijn activiteiten op Bali.
Vorige week dinsdag ben ik met Lotte op het vliegtuig nar Dempasar gestapt (zuid-Bali). Helaas waren we allebei ziek wat de reis er niet leuker op maakte. Na een overstap (die niet helemaal soepel verliep) op Kuala Lumpur zijn we aangekomen in een soort paradijs. Met een korte broek en op slippertjes het laatste uurtje naar ons verblijf in Ubud gereden.
Ons huis is mooi. Het zijn eigenlijk 5 huisjes van locals die een paar kamers onder verhuren. Ieder huis hier heeft zijn eigen hindoe tempeltje, zo ook ons huisje! Naast dat er iedere ochtend ontbijt voor ons word gemaakt en we airco op de kamer hebben, hebben we ook een eigen zwembad!!
Er zijn nog 6 andere studenten die hier voor langere tijd zitten. Het zijn wel allemaal vrouwen.... Hoe goed ik ook met vrouwen kan opschieten, het kan wel een kippenhok worden haha. Gelukkig is de huisbaas nederlands en een kerel.
Het eiland is prachtig. Constant is het 25-30 graden met een paar wolken. Ubud is een soort verbasterd hippie dorp waar je de gekste mensen tegenkomt. Er zijn veel leuke restaurantjes waar een maaltijd maar 3-4 euro is. Dat word 5 maanden niet koken!! (ja huisgenootjes, ik ben er nog slechter in als ik terug kom.)
Het eerste weekend zijn we naar Kuta in het zuiden gegaan. Het is een plek die je op een ansicht kaart terugvind. Als je uit gaat vind je vooral veel dronken Australiërs en locals die die engelse wel interessant vinden. We hebben een prachthotel gevonden voor maar 10 euro per nacht met zwembad en ontbijt. De volgende dag hebben we op het strand door gebracht. Heel mooi met veel surfers. Zelf heb ik nog niet gesurft wat misschien een beetje met mijn kater te maken had. Dat komt nog wel.
Afgelopen week ben ik begonnen in het revalidatie centrum. Het centrum zelf is professioneel en relatief gezien zijn de therapeuten goed. Het is interessant om te zien wat er gebeurd met kinderen als ze niet op vroege leeftijd worden geholpen met een handicap. Dat maakt het tegelijkertijd ook wel heftig. Om jullie een idee te geven, we hebben een kindje gezien waar het onderbeen naast het voetje stond in stand. tja, wat doe je daar nu mee?.. we blijven hier 2 maanden werken waarna we in Lovina in het noorden gaan.
De mensen hier zijn super, ze willen alles voor je doen en maken graag een praatje met je (al is mijn Indonesisch nog niet al te best). Je merkt wel dat ze niet snel zeggen als ze iets vervelend vinden. Dit maakt het soms moeilijk in de omgang.
Gisteren zijn we door onze buurman (een local) uitgenodigd voor een hindoe ritueel. Heel speciaal! Iedereen was in traditionele kledendracht. Ik twijfel nog een beetje of ik daarvan de foto's online ga zetten haha.
Lotte en ik haten elkaar nog steeds niet dus dat is een goed teken.
Ik mis jullie allemaal maar op dit moment ga ik voor geen goud terug!
Voor mensen die willen skypen: het is hier 7 uur later.
Heel veel liefs

  • 14 Februari 2015 - 08:43

    Christien :

    Je bent zelf 7uur later! Beetje mijn berichten niet beantwoorden maar wel een blog typen... ok ok...
    Maar gelukkig gaat t goed met je daar!! We missen jou ook, je kookkunsten niet maar dat spreekt voor
    zich:p. Doe voorzichtig aan en laat Lotte goed op je passen. Veel liefs voor jullie allebei!

  • 14 Februari 2015 - 08:43

    Christien :

    Je bent zelf 7uur later! Beetje mijn berichten niet beantwoorden maar wel een blog typen... ok ok...
    Maar gelukkig gaat t goed met je daar!! We missen jou ook, je kookkunsten niet maar dat spreekt voor
    zich:p. Doe voorzichtig aan en laat Lotte goed op je passen. Veel liefs voor jullie allebei!

  • 14 Februari 2015 - 09:46

    Arjen Biere:

    Super, Jeroen ! Zo'n uitzichtje op de Sawa buiten Ubud komt me heeeeel bekend voor trouwens. Geniet ervan ! (ook op de katerloze vrije dagen). Arjen.

  • 14 Februari 2015 - 10:54

    Lisanne Grasdijk:

    Wat gaaf om te lezen Jeroen! Heb heel veel plezier en geniet ervan!!!

  • 14 Februari 2015 - 12:43

    Freek:

    Hee poenie,
    Vet man, ziet er goed uit!
    Heel goed dat je een blog bent begonnen, een beetje de achterblijvers jaloers maken hoort er bij.
    Veel plezier jung en spreek je snel!

  • 14 Februari 2015 - 15:20

    HIPS:

    Jeroen, denk je ook een beetje aan ons achterblijvers? Nog zo'n wervend verhaal en we staan bij je op de stoep! Of nog beter, we komen in je zwembad liggen. Dus let maar goed op je kokosnoot!
    En natuurlijk heel veel plezier met die aapjes daar!

    HIPS

  • 14 Februari 2015 - 15:52

    Tjerk :

    Gruwelijk heb je het weer voor elkaar.
    'werk ze' daar en we skypen snel!

  • 14 Februari 2015 - 17:05

    Opa En Oma:

    Jeroen,
    hoewel je in een kippehok terecht bent gekomen, hebben we aan je foto's gezien dat je je er moedig doorheen slaat. We leven erg met je mee. Blijf vooral schrijven, dat lucht op. En zet af en toe een pet op in de zon.
    Liefs, Opa en Oma.

  • 14 Februari 2015 - 18:47

    Her4mien Makaske:

    geniet maar lekker Jeroen en maak ons maar jaloers met het mooie weer, Bali is en prachtig eiland!
    groeten uit Epe(even zonder je oma want die zit ook lekker in de zon)

  • 18 Februari 2015 - 16:38

    Constance Hennequin:

    Hai Jeroen,
    Jaloers maak je me niet. Stap zaterdag op de plane naar Curacao met m'n aquadumpbells. Alhoewel, beetje jaloers ben ik wel. Jij in een moslimland aan een drankje, ik mag geen drup alcohol meer. Experimenteer nu met whisky zonder alcohol. Geniet van de mensen en van de cultuur.
    Ik update je over mijn belevenissen.
    Groet
    Constance

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

jeroen

Actief sinds 09 Nov. 2010
Verslag gelezen: 360
Totaal aantal bezoekers 31265

Voorgaande reizen:

03 Februari 2015 - 10 Juli 2015

Een half jaar Indonesie!

07 Januari 2011 - 11 April 2011

Ghana

Landen bezocht: